Tävling

Va och tävla me Erik i helgen i Bollnäs. Va jätte skoj! =) Va bara 6 st i våran klass men vi fick tävla mot 4 st som körde enbet och en till som körde par. Så de va ju lite synd, hade varit roligare om vi hade kunnat få en par klass men de e ju inte så lätt direkt. Men de gick bra iaf =P

Vi tävla me Grane och Tackel. Vi kom 3:a i dressyren. Fick typ 58,7 i straff och de va riktigt bra me tanke på att vi tävla me Grane. Å så har inte Erik tränat så mkt me dom heller så de va jätte bra =)

Kom 3:a i maraton oxå. Hade kommit 2a om han inte hade tappat bort vägen i dom 2 sista hindren men de e la skit samma ändå, de e ju bra träning för Grane iaf. Fast vi körde mot enbet så va vi snabbast i första hindret och näst snabbast i dom andra 3 hindren men i dom 2 sista så gick de skit.

I precisionen så kom vi 2:a =) Så de va ju skoj =P Så vi fick va me på prisutdelningen för de =P Och vi kom 3:a totalt =) Va ju skoj att vi slog dom som körde enbet eftersom dom har det mkt lättare.

Va lite synd att vi inte gick på kuskmiddan, men Erik hade inte sagt till om de. Men men... Passade på att duscha av hästarna då när man hade stallet för sig själv. Men Tackel tyckte inte att de va speciellt skoj, för de va ju jätte hemskt att stå i ena änden av stallet medans Grane va i andra. Så de vart en varsin snabb dusch =P Lät som om Tackel skulle gräva sig till kina eller nåt.

Va bra att vi fick låna en hage där så dom slapp stå inne eftersom Tackel har problem me luftvägarna.

Våran lastning gick inte som den skulle direkt. Börja me att de börja åska och skit. Tackel skulle stå längst in, sen skulle maratonvagnen in och sen skulle vi lasta Grane. Tackel vart helt tokig när han fick stå där inne själv och vi hade bara fått upp vagnen en liten bit på rampen när en snubbe som bodde en liten bit ifrån oss kom och sa att Grane hade slitit sig. Så Erik gick iväg efter han och jag och den andra killen följde efter en bit, om han behövde hjälp. Men jag hörde en tjej säga att han hade sprungit in i en hage, antagligen där nere dom hade stått. Så jag vänder mig om och ska gå tillbaka till Tackel, då ser jag han komma uthoppande ur bussen och springer efter Grane. Jag fatta inte riktigt hur han hade kommit ut men när jag kom in i bussen så ser jag att allt sitter på sin plats så han har krypit under stången. Fatta inte riktigt hur han hade lyckats me de men man ska inte bli brydd när det gäller hästar för dom lyckas ju me allt =P Men efter de så gick de bra.

           



//Michelle - Älskar Hans!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0