Freda

Go morron!

I morse vart man väckt vid halv 7 av att Cassandras ena cp kompis ringde hem till oss. Fattar mig inte på såna ungar. Förstår dom inte att det finns andra i familjen som sover, bara för att en ska va vaken så kan man ju inte ringa hem. Blir så jäkla förbannad på sånt där och skulle vilja strypa dom som håller på så. Finns fler kompisar till dom här hemma som är lika hjärndöda. Hade sån himla lust att bara gå upp, svara i den där jävla telefonen och skälla ut na så det heter duga och sen slänga på luren. Då kanske hon lär sig nåt.

Kollade på Insider igår. Tycker att det är förjävligt att man inte kan få kolla i veterinärernas journaler och kolla ens hästs bakgrund. Tycker att den nya ägaren borde få ha tillgång till sånt. Men tydligen så får man ju inte det om inte den som säljer hästen går me på de. Gör dom inte de så tycker inte jag att man ska köpa hästen för då är det ju helt klart nånting som inte stämmer. Tycker att det är så jäkla förjävligt att såna hästar som har massa skador eller haft och är mer lämpad till lätt ridning säljs som tävlingshästar. Jag fattar inte hur man kan gö så mot ett djur. Att man kan säga att den går att tävla så att den blir plågad för att den egentligen inte klarar av de. Den där Linda som hade sålt massa hästar som hade massa skador, men sålde dom som tävlingshästar och så är ju helt störd. Jag tror inte ett dugg på na när hon säger att hon har skrivit skador och sånt i kontrakt, i annonser och att hon säger det till dom blivande köparna. Tror att det bara är bullshit, hon vill tjäna pengar och då är det skitsamma hur hästen mår och vad den är lämpad till. Hon har ju varit i flera rättegångar och det säger väl en hel del om hur oseriös hon är. Blir så förbannad när jag ser djur som blir sålda som om dom skulle va nån jäkla leksak, man bryr sig inte om hur dom mår och vad som är bäst för dom. Är ju så hemskt för dom nya ägarna som får ta bort sina hästar tillslut eftersom dom är helt sönder typ. Det värsta som finns är ju att behöva ta bort ett djur som man älskar och gör allt för. Nee usch, blir så arg.

Va ju om dom där utländska asfalts/plattläggarna. Jag skulle aldrig gå me på att låta dom gö de. Dom åker runt och frågar om man vill ha asfalterad infart och så är dom utländska, bara de säger väl en hel del. Att dom inte är speciellt seriösa, för då hade dom ju lika gärna kunnat starta en firma här. Man vill ju kolla upp om dom som ska gö det är bra ju. Jag fattar inte att man låter dom här gö jobbet ens.

Nee nu ska jag ta och jogga lite. Är rätt molnigt idag, får hoppas att det försvinner så den underbara solen kommet fram igen =P

Ciao!

Michelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0