Veterinären

Tjena!

Kom hem vid halv 9. Jag och mami åkte upp me Mimmi till Östersunds Djursjukhus. Hon hade en kraftig öroninflammation. Började me att hon började klia sig en hel del i Måndags eller tisdags i öronlappen elle va man ska säga. Så mami ringde i onsdags till veterinärerna i Sundsvall och dom sa att det kunde vara rävskabb, för det är tydligen en del hundar som har fått de. Dom sa att vi skulle tvätta me nåt medel där så länge. Sen igår så börja det se värre ut. Och idag såg det inte alls bra ut. Va mycket värre en igår och så va det liksom massa rinnande var typ. Och hon lyssna inte när jag roppa på na och när jag väl hitta na i sin transportbur så såg hon jätte hängig ut. Vilket inte va så konstigt för hon hade feber också. Så jag gick ut och sa det till mami och hon ringde dom i Östersund. Hon sa att det va bäst att vi kom dit så fort som möjligt för det kan sätta sig på balansen också. Så jag och mami drog direkt dit. Och det va öroninflammation, men det hade inte gått ner i öronen utan det va mest på öronlapparna. Så nu har vi fått droppar som vi ska droppa i hela öronen 2 ggr om dan i 2 veckor. Kommer blir väldigt skoj. Får hoppas att hon blir bra av det här. Veterinären vill att vi ringer henne i början på nästa vecka så hon får höra om det har blivit bättre eller inte. Finns starkare tabletter som hon kan få annars. Stackars lilla Mimmi. Tycker så synd om na. 

På hem vägen så åkte vi till McDonalds och köpte lite käk ;P Idag igen, inte bra =P Jag käka iaf cheeseburgare, jordgubbsmilkshake som vanligt och idag vart det även en hallonpaj ;P Mumsigt! ;) Ville egentligen ha en blåbärspaj men de fanns inte =/ Men hallonpajen va go =P

Har ju hållt på me veden nästan hela dan. Från halv 9 till 3. Käka lite lunch och tog en paus, annars har vi kört på hela tiden jag, mami och Patrik. Snacka om att det är jobbigt. Har väldigt ont i kroppen just nu kan jag säga. Vill inte ens veta hur ont jag kommer ha i morron och då ska vi fortsätta me veden. Dom som slipper hålla på me sånt här ska verkligen va glada. Mina små syskon kan ju inte direkt hjälpa till heller. Kim och Cassandra klarar bara av några minuter sen säger dom att dom inte orkar. Lata e va dom e. K & C fick en rätt stor hög som dom skulle ha tagit in innan jag och mami kom hem. Hade dom gjort de? Nej, som vanligt. Dom lyssnar aldrig. Får hoppas att K & C har tagit in all ved nu, fick tvinga ut dom för att dom skulle gö de. Är ju så dåligt av dom att inte hjälpa till. Fel att bara köra på så amn får in veden nån gång och slipper det där sen. Men de fattar ju inte dom. Och jag skulle ju självklart lyckas få den största jävla vedbiten på min högra hand så att nästan halva handen svullna upp och ring å lillfinger knogarna vart snäppet större än vanligt. Är fortfarande svullen och har ont. Fattar inte varför jag ska ha sån otur me mina händer. När vi va i Österrike och tävla så smällde Tamil (ena hästen) en boxdörr över min vänstra hand, så jag vart blå, svullen och kunde först inte röra fingrarna. Så ont som det gjorde då har jag nog aldrig haft förut. Jag va iaf väldigt gla att det inte va jag som skulle tävla i maraton då. Har fått ont i vänstra handen idag också, har inte känt av det på jätte länge men idag så har jag haft ont i båda händerna. Så himla nice.

Kollar på Helens små underverk, fast just nu är det nyheterna.

image575

Ciao!

Michelle

Kommentarer
Postat av: Viktoria

hejsan fröken! tänkte kolla om du har lust att följa med till strömsholm i år igen? Drn 5-8/6 håller på att planera att åka ditt, och stina var på, ovh ev johanna, så skulle stina höra sig för lite om nån mer skulle med! biljetten för alla dagar kostar 400kr, och så tänkte vi att man kan hyra stuga där vi bodde sist, om de finns stugor kvar, en 6 bäddars kostar 600kr dygnet, men är man 6-7 st i en stuga blir de ju inte så dyrt!!
men vad tycker du? låter de skoj??
:)
kram kram

2008-04-20 @ 00:24:04
URL: http://vickannilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0