Sönda

Tja!

Igår va vi i parken från halv 5 och jag å mami åkte hem vid halv 2 =P Jag körde hem dom andra tidigare.

Först satt vi och käka och prata, sen spela dom fotboll. Och jag vart som vanligt barnvakt typ ;P Gick runt och kolla Natalie som kuta runt överallt. Va 2 utländska barn, (vet inte riktigt vart dom kommer ifrån men dom ser mer svenska ut) som börja leka lite me Natalie och sen så skulle dom hem och så försökte dom ta me na. För hela tiden när dom lekte så förflytta dom sig bort från alla vuxna och barn. Och sen gick dom upp på en stig där det är massa träd, buskar och sånt så man inte riktigt ser dom. Men surt för dom att jag hade koll på dom för jag kutade dit me Mimmi efter mig (fick ju ha henne också) och så sprang jag dit och sa att hon inte fick följa me dom och så bar jag henne till hennes pappa som sa åt na. Satans ungar. Kan inte fatta hur deras föräldrar kan låta dom va ute själva för båda ungarna går bara på dagis. Den lilla tjejen har tydligen varit elak mot Natalie och nu skulle hon dra me na hem. Helt sjukt. Dom stod även och väntade på na ett tag. Sen fick jag sätta mig ner och kolla när dom spelade lite.

Sen spela dom brännboll. Dom spela typ brännboll och fotboll hela tiden. Isak va me han =P Han va så gullig när han försökte slå bollen, men det va några som hjälpte han lite och sen kuta han som satan ;P Han va också me och stod där ute och kasta bollen till brännaren =P Sen höll jag på att dö av skratt när Tony först fick bollen på sig och sen slog han sig själv i hövet me brännbollsträt ;P Lät lite ihåligt ;D De va väldigt roligt, synd bara att jag inte filmade då =P

Drack gjorde nästan alla fast att man inte får gö det i parken. Lite dåligt av dom eftersom inte ungarna får det och vi har ju den här patrullen för att försöka få dom att sluta. Vilket inte fungerar när dom vuxna sitter och gör tvärt emot. Tycker det är dåligt av dom för man måste inte alltid dricka för att kunna umgås. Så det va ju några grabbar där som drog hem och hämta sina mopeder bara för att provosera. Och det klaga dom vuxna på men dom är inte mycket bättre, så egentligen kan dom inte säga nåt.

Senare när dom spela brännboll så vart en person lite för närgången. Marko vart avundsjuk på mina mysiga tumvantar som jag hade varit hem och hämtat ;P Jag blir jätte lätt kall om händerna. Han ville ha mina vantar men det fick han inte =P Sen efter att som hade spelat klart så gick Marko och tände en brasa, så då satte sig alla där runt brasan. Riktigt varmt och mysigt =P Fast dom spela bara massa skit musik, men jag hade me mig min kära ipod som vanligt så jag kunde sitta och lyssna på underbara Aguilera ;) En kille där sa typ att: Jag blir ju helt knäpp av den här musiken. Har fått lyssna på den här skivan om och om igen hela kvällen, jag blir ju helt cp störd. Måste hem och lyssna på riktig musik. Jag skulle också ha blivit helt tokig om jag hade fått lyssna på den där skit musiken hela kvällen. Därför är det så bra att ha en ipod me sig ;P

En sak som jag störde mig på är att en person där låter sin dotter drick och röka. Ger henne öl och sånt. Nog för att hon är äldre nu och är la typ 17-18 år men sådär har det varit hela tiden. Han skiter ju fullständigt i sånt där. Jag skulle aldrig köpa massa öl och sånt till min unge. Egentligen är det konstigt att man måste va 20 för att få handla på systemet men man får gå på krogen när man är 18. Då skulle det ju ha varit 18 på systemet också eftersom man får drick på krogen eller tvärtom. Lite dumt det där.

Sen va det en snubbe där som man bara har hört talas om innan men nu fick man äntligen se vem det va. En kille som är stor som ett hus typ och livsfarlig. Har hört massa grejer om han. Han håller på me droger och allt sånt där. Polisen sa till en person som skulle hämta sin dotter att hon skulle gå där ifrån direkt för att han är livsfarlig. Känns ju inte så bra att han bor här direkt och hänger lite i parken bland alla ungarna.

Hehe sen när jag och mami va påväg hem så cyklade en norsk kille som va i parken me oss, hem. Först cykla ham nästan mitt i vägen och sen när mami och jag va en liten bit bakom han då börja han vingla över vägen och sen körde han ner i diket. Såg så himla roligt ut men han ställde sig fort upp igen =P Han är bara 14 men hade druckit en hel del iaf. Tycker sånt där är konstigt att föräldrarna tillåter det. Och hans mamma va ju me oss i parken. Men men.

Har för mig att det hände nånting mer som va roligt men det kommer jag inte ihåg just nu =P Ska kolla hur bilderna som jag tog blev lite senare, lägger upp nån då =P

Nu ska jag gå ut och sätta mig i solen och käka lite frukost =P

Ciao!


Kommentarer
Postat av: helly

haha ja, jag flyttar på lördag, så kommer till ljunga då också ;P

2008-06-22 @ 15:55:41
URL: http://helly.bloggagratis.se
Postat av: BLONDINA

sv: jaa x-tina är så vacker :D

2008-06-22 @ 17:05:03
URL: http://blondina.blogg.se/
Postat av: helly

michelle! jag tycker vi drar på bio inte nu i helgen, men nästa helg ;P

2008-06-22 @ 20:30:31
URL: http://helly.bloggagratis.se
Postat av: helly

lätt att vi borde ;p

2008-06-22 @ 22:35:22
URL: http://helly.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0