K-19: The widowmaker

Baserat på en sann historia om Rysslands första ubåt med kärnvapen ombord. Under sin jungfruresa på Nordatlanten 1961 drabbades båten av ett allvarligt fel i sin kärnvapenreaktor. Besättningen ledd av kapten Alexei Vostrikov kämpade mot klockan för att förhindra en kärnvapenkatastrof som inte bara hotade livet för besättningsmedlemmarna utan också riskerade att starta ett världskrig mellan de två supermakterna, USA och Sovjet.

I rollerna: Harrison Ford, Liam Neeson, Sam Spruell, Peter Stebbings, Christian Camargo, Roman Podhora.

Jag tycker den här filmen va bra. Men jag förstår mig inte på dom som åker i ubåtar. Jag har varit nere i en ubåt och dom är trånga och tänk om det händer någonting, ja då är det ju kört. Fy fan va hemskt. Jag skulle aldrig våga åka i en. Läskiga grejer det där..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0