Lite stressig dag

Tjena!

Nu kan jag äntligen ta det lugnt. Har pratat i telefon och åkt hit och dit hela dan. Först så följde jag me mami, Bella & Isak till fränsta för Bell skulle till läkaren och jag skulle in till banken och kolla en grej. Och medans vi va på vårdcentralen så ringde jag Tina och pratade med henne. Och sen ringde Carola och så pratade jag med henne om samma sak. Sen försökte jag ringa ner till stallet men där va det bara upptaget. Hämtade mamis bil gjorde vi också. Sen när vi kommer hem så fick jag tag i personen som jag skulle prata me, och sen ringde jag upp Carola och så bokade hon tågbiljetterna. Sen ringde hon upp igen och sa hur det blev och att jag skulle komma upp till ånge och fixa det där idag då. Så då åkte jag, glömde mina solglasögon, åkte runt och åkte förbi Dannes skola, kom på att hon slutade tidigt så jag plockade upp henne, hem hämta solglasögonen och sen dra iväg upp till ånge.
Va en tjej också som ringde mami och förklarade va det va för pengar och så som jag hade fått. För jag fick hem en lapp men min lön från dagis för första dan jag jobbade där, och så va det massa mer pengar också som jag inte visste va dom kom ifrån. Men jag skulle iaf ha allt så medans jag va i ånge så tog jag ut pengar till Erik. Pratade lite med Carola och så hämtade jag ut biljetterna. Sen drog jag till fränsta igen och betalade Erik, så nu har jag betalat allt för lagningen av min bil.

Så 6.30 på måndag drar jag ner till det där stallet och åker hem sen på onsda =P Lite jobbigt bara att det först är tågbyte i sundsvall, sen i stockholm, södertälje och så får jag ta bussen där ifrån ut till stallet/anläggningen. Och det är samma visa på hemvägen. Det är sånt där som gör att jag hatar att åka tåg och sånt skit. Va lite tråkigt att jag bara kunde stanna där en hel dag, men arbetsförmedlingen har ju sina regler. Jag hade tur som fick en hel dag iaf och halva måndagen och lite tid på onsdagen. Ska bli intressant att se va det är för ett ställa =P Det låter riktigt bra iaf =)

Nu ska jag ta och läsa lite bloggar sen ska jag kolla på One Tree Hill =P Kollade på 5 avsnitt igår/inatt ;P

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0