Homosexuella

Jag förstår mig inte på dom som har fördomar mot homosexuella. Dom är ju människor precis som oss andra. Jag tycker det är starkt av Amir som är så öppen med sin läggning, vilket fler borde vara. Och jag hoppas att dom som är gay tar efter han och alla andra som är öppen me sin läggning, för det är verkligen ingenting att skämmas för. Kan ju inte vara speciellt lätt för dom som är gay me tanke på hur mycket fördomar vi har. Och det är ingenting som vi kommer komma ifrån, för alla har ju fördomar om någonting.

Sen dom som tror att alla bögar är som tjejer har fel. Min farbror är bög men han är inte som en tjej. Skulle ni träffa han så skulle ni inte se att han är bög, för han sminkar sig inte, pratar inte som en tjej och så. Det är flera stycken som har blivit chockade när dom har fått veta att han är bög för det syns inte. Så ni som har dom här fördomarna kan ju ta och skippa dom för ni vet inte vad ni pratar om. Och det är inte bara bögar som går runt med väskor och sminkar sig, finns ju även straighta killar som gör det, för att dom gillar det.

Och vad är det egentligen för fel me att en kille tar hand om sig? Dom har ju lika mycket rätt som oss tjejer att ta hand om sitt yttre. Dom får la också tvätta ansiktet, använda ansiktsmask, hårinpackningar och allt sånt där som vi tjejer gör. För varför är det bara vi tjejer som ska ta hand om oss och alltid se så fina ut? Jag tycker det bara är bra om killar också gör det. Sen visst om inte alla killar vill vara öppna med det eftersom det betraktas som bögit att hålla på me sånt, så behöver dom ju inte va de, men jag tycker inte att man ska behöva skämmas för att man vill ta hand om sig själv.

Jag älskar bögar =) Och Amir, han verkar vara helt underbar =) Så härligt me en bög som verkligen står för sin läggning, vilket inte alltid kan va så lätt, speciellt inte när man har en blogg. Älskar hans blogg, finns alltid nånting roligt att läsa =P


Kommentarer
Postat av: Amir Akrouti

att du inte berättat för mig om dethär inlägget, fick googla fram det ;) fint skrivet i alla fall, tackar så hemskt mycket!

2008-10-01 @ 15:37:03
URL: http://gaybloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0