Långfredag

God morgon!

Gud va skönt det är att vara ledig! ;P 4 hela dar får jag vara ledig innan jag måste tillbaka till fritids igen. Så dom här dagarna hoppas jag att det är fint väder så jag kan börja rida Isa mer och så =P Jag har inte kollat ut genom fönstret än men jag hoppas hoppas verkligen att det är bättre väder än igår. För regnar det idag också så blir jag fan deppig..

Igår då så struntade jag i att rida för det va ju inte så bra väder. Så jag goade och pysslade med Isa istället =P Jag borstade igenom hela henne och jag borstade igenom hela hennes svans. Tänkte att det va lika bra att gö de då när jag ändå hade tid till det för det går ju inte sådär jätte fort direkt ;P Men det går mycket fortare när man har en vanlig hårborste om man vill ha det helt genom borstat ;P Hon va så himla duktig igår hon stod still nästan hela tiden. Hon rörde lite på sig och så när jag borstade benen men när jag borstade svansen så stod hon helt blixtstilla =) Så hon har blivit mycket lugnare på bara några dagar och det är jätte skönt =) Sen fick hon lite käk och så bytte jag täcken på na och sen fick hon gå ut till sin lilla älskling Bitter ;)


Sen igår så höll jag på att bli galen. På Isas sadel så sitter det stigbygelplattor med en hög kant på ena sidan, där säkerhetsböjen är vilket är lite dumt + att jag inte gillar att det är en sån hög kant. Så igår så letade jag fram ett par vanliga plattor som vi fick från Börjes en gång. Först hitta jag 1 längst ner i städskåpet, sen fick jag ta ut allt som fanns där för jag trodde ju att den andra också låg där men nej, självklart så gjorde den inte de. Jag höll på att bli tokig för det va ju inte lite saker jag hade fått ta ut. Sen hittade jag den andra i en korg som satt där inne nertryckt bland massa saker. Lite irriterande men jag hitta ju båda iaf så idag ska jag byta =P

Nu ska jag fixa nånting att käka ;P

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0