Lörda

God morgon!

Klev upp klockan 8 idag, för som vanligt så kan jag inte sova länge på helgen även fast jag vill. Ibland kan jag somna om men idag gick det inte. När jag såg hur fint väder det är idag så bara hoppade jag upp ur sängen utan problem ;P Det är strålande sol, blå himmel och så ser det inte ut att blåsa så mycket! =D Helt underbart! Kommer bli härligt att rida idag för igår va det rena rama helvetet nästan..

Jag och Linda red ut tillsammans och det blåste väldigt mycket. Isa va jätte jobbig igår och sådär har hon aldrig varit tidigare så jag hoppas att det va vädret som gjorde det. När vi skulle testa trava så ville hon dra iväg, då tog jag lite i na och försökte samla ihop na lite. Ja då travar hon ju inte normalt ens utan hon saktar ner en del och typ töltar eller nåt liknande, jag vet inte vad hon håller på me. Då testade jag att driva på na lite men då ville hon sticka iväg i galopp. Så det va ju bara att ge upp det där. Sen skulle hon slita i tyglarna hela tiden även när hon hade långa tyglar. Och det är så irriterande när hästar drar i tyglarna hela tiden. Hon körde upp hövet typ hela tiden också, hon kunde inte stå still när jag skulle hoppa upp när vi va ute och red så jag höll ju på att bli galen. Så det va inte en speciellt rolig ridtur igår kan jag ju säga.

När jag kom hem igår så orkade jag inte ens sätta på datan utan jag gjorde annat då istället för en gångs skull =P Kollade på tv, eldade lite och så =P

Nu ska jag fixa lite och göra mig klar så jag kan åka till Isa om en stund =P

Ha en underbar dag! =)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0