Onsda

God morgon!

Idag kändes det la inte sådär jätte roligt att kliva upp kl: 6.40. Jag är rätt stel i kroppen, helt konstig i halsen va jag men nu är det mycket bättre och så börjar jag bli täpp i näsan igen så jag måste ta nässpray innan jag åker.

Idag ska vi till getberget med barnen. Dom får åka skidor eller pulka. Men jag undrar ju hur underlaget i backen är nu. Men det blir säkert bra.

Igår så borstade jag Isa rätt länge, jag gillar att bara stå och pyssla me na =)
Sen så gick vi en liten sväng för jag tänkte att hon skulle få se en maskin mer som stod på en väg som hon är lite rädd för. Men när jag kom dit så hörde jag att dom använde den lite längre bort på vägen och där våga inte jag gå förbi ifall om hon sliter sig för det va barn ute där också. Så då stod vi bara och kolla lite på den och så kommer det fram en liten unge som bara går runt vid hästen och sen skriker ungen på en annan att det va en häst där. Sen efter nån minut så kommer en till liten unge tills oss, och dom bara går runt och kollar på hästen. Sen frågar jag om dom vill klappa och så gjorde dom det och sen kuta dom tillbaka till huset. Och då går jag därifrån. Sen när vi har kommit en bit så vänder sig Isa om, ja då har ungarna gått efter oss. Jag stannar, frågar ungarna om dom får gå såhär långt själv. Jag får inget svar tillbaka och då säger jag åt dom att gå hem igen. Dom stirrar på oss ett tag och sen går dom tillbaka. Det jag undrar är vad dom har för föräldrar. Ungarna va inte mer än 2-3 år och dom hann ju gå en bra bit efter oss. Jag tycker det är konstigt att man låter så små barn vara själva ute, för även på tomten så va dom själva, det satt nån på bron där men det va ju på kanten så dom kan ju inte se ungarna hela tiden. Jag skulle då aldrig mitt barn själv sådär om jag av dom.

Nee nu ska jag göra mig i ordning innan jag ska åka.

Ha en bra dag!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0