Torsda

Go morron!

Äntligen får jag skriva torsda =P Både i tisdags och i går så trodde jag att det va torsda igår. För igår så va jag helt inställd på att det va torsda men flera gånger kom jag på att det va ju onsda ;P Jag vet inte hur många gånger som jag glömde bort att det va onsda igår =P

Danne följde me mig till Isa igår =P Hon vill också ha häst men eftersom det inte går nu så får hon följa me mig istället. Vi tog ut na en stund och så gick vi runt på gården och kollade på massa grejer. Eftersom hon inte är van vid traktorer och såna där grejer så är det ju bra för henne att kolla på dom innan vi börjar träna med grejerna igång. Det hon vart rädd för igår va en insnöad bil som dom har nästan vid deras hage. Den har hon hoppat undan för förut också så igår fick hon stå och kolla och nosa på den. Och sen när vi gick tillbaka samma väg så brydde hon sig inte =P Sen vart hon lite småskraj när vi gick in, inte vet jag vad man ska kalla det men typ ett jätte stort garage då som dom har maskiner och andra grejer i. Där inne va det lite läskigt men hon va jätte duktig. Hon fick lukta på lite saker där inne och så prasslade jag och drog runt lite balplast, men det strunta hon i helt. Så såna här grejer kom jag träna mycket med henne för jag vill att hon blir säker för hon ska inte bry sig om nånting.

Sen så borstade vi av na lite på benen och i ansiktet för jag ville inte ta av na täcket. Danne fick testa att borsta lite på frambenen =P Sen fick hon ge na mat också.

Isa är alltid så gullig när man kommer för när hon ser att jag kommer så går hon mot grinden och jag behöver bara gå in en liten bit så kommer hon fram till en =) Det tycker jag är väldigt roligt för jag har ju bara haft na sen i söndags och det är ju rologt med en häst som vill komma fram själv än att man ska behöva gå i genom hela hagen för att få tag på den eller i värsta fall till och me jaga den för att få tag på den. Så det är jätte skönt att hon kommer fram själv och vill goa lite =)

Nee nu måste jag borsta tänderna och mata Em innan jag måste åka.

Ha en bra dag!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: helly

jag vet inte exakt datum än,

men jag kommer hem typ direkt när vi fått pengar :)

hur är det hemma i norr? lika mycket snö fortfarande?

2009-04-09 @ 18:41:36
URL: http://helly.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0