Hemma igen

Tja!

Har inte varit hemma så mycket idag. Först så är jag ju på praktiken till 4 och kommer hem vid halv 5 typ. Och tio över 5 så drog jag till Linda eftersom vi skulle jobba lite med hästarna. Så jag va bara hem och käkade och bytte om =P

Dagen då. Det är ju månda idag så ungarna är ju lite stojiga och bråkiga. Ena gruppen som jag va med idag när dom skulle arbeta med en grej, förde ett jäkla liv och jag höjer inte rösten i första taget men idag så tröttna jag på att få tjata på dom så då sa jag till på skarpen. Då vart dom knäpptysta =P Dom vart la kanske lite chockade eftersom jag inte brukar säga till sådär, men jag kommer fortsätta med det för ibland så måste man bli lite arg på dom för annars lyssnar dom inte. Men det är ju bara det att jag måste hålla mig lite lugn eftersom jag har lite hett temperament. För skulle ungarna få se mig riktigt arg så skulle dom nog bli rädda. Fast på ett sätt så skulle det nog vara bra för då skulle dom nog alltid lyssna men ja, jag kan ju inte bli så arg. Och dom skulle behöva göra en del för att få mig så arg också så =P Men det är jobbigt när man måste tjata på så stora barn och speciellt en som alltid håller på.

Annars har det varit bra. Dom åkte skridskor idag också =P Riktigt duktiga är dom!

Sen hos Linda då. Idag va Mille inte lika lugn som igår när vi jobbade med han på marken. Men han va inte lika jobbig som han brukar vilket är ett + =P Men han va ju lite jobbig men jag tror han kommer bli bättre och bättre ju mer han får röra på sig. Men det är ju inte alltid så lätt att motionera dom när det ibland är svin kallt. Som nu är det kallt igen. När jag kom hem så va det 23,5 minus =/ Va inte så kallt i när vi börja idag men det vart ju bara kallare hela tiden så det vart mer jobb med Mille. Får hoppas att det blir varmare igen men bara för att vi har kommit igång med hästarna nu så blir det la svin kallt.

Aja nu ska jag kolla om det går att duscha och så ska jag käka lite ;P

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0