The life of David Gale

David Gale är professor som kämpar mot dödstraffet. Plötsligt blir han anklagad för mord och han döms till lagens strängaste straff, dödsstraffet. Bara dagar innan Gales avrättning får journalisten Bitsey Bloom i uppdrag att göra en sista intervju med honom. Under intervjun där Gale berättar sitt livs historia börjar Bloom bli allt mer övertygad om att han är oskyldig till mordet och att han är ett offer för en politisk konspiration. Bloom bestämmer sig för att bevisa Gales oskuld men det blir en kamp mot klockan och frågan är om hon kommer att hinna innan det är för sent. 
I rollerna: Kevin Spacey, Kate Winslet, Cleo King, Constance Jones.

Jag gillade den här filmen =P Den va bra och på slutet så höll jag på att få damp, jag hatar när det är någonting i sista sekunden och man inte vet hur det kommer gå och bara för att tiden är så kort så kommer det grejer i vägen så att allting tar ännu längre tid och man blir helt galen =P Sen på slutet så misstänkte jag att det inte skulle bli ett sånt lätt avslut som det verkade bli. Vilket på ett sätt va bra, för det hade ju varit lite tråkigt annars. Bra film helt enkelt ;P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0