090712

God morgon!

Vaknade runt 10 nån gång. Är pissigt väder ute så jag vill inte ens kolla ut genom fönstret. Har inte haft så stor lust att blogga igår eller i fredags, har inte haft så stor lust att sitta vid datan alls.

I fredags så red jag och Linda till en hovslagare som skulle fixa Isa & Bitters fötter, äntligen! Fast det va ju inte så skoj att rida dit i regnet men nu har dom iaf skor på fötterna ;P


Bild på Bitter (21/6)

Isa va så rolig när jag stod längst bort i hagen me dom. Först kommer hon fram och ska goa och sen när Linda kom så började jag gå tillbaka för jag skulle hämta grimman, då går Isa efter mig och då börjar jag springa och smackar just för att få Isa att börja springa också vilket hon gör och så springer hon bakom mig nästan hela vägen tills dom andra 2 galningarna kom i full fart då sprang hon me dom =P Hon är ju så gullig för hon vill ju gärna följa efter mig och bara stå och goa =)

Igår red jag med E som kanske ska börja rida Rigge. Hon provred han igår och ska rida han några gånger och så får vi se om hon trivs me han för gör hon det så kommer hon börja rida han =P Vi tog det lite lugnt igår, travade lte och så bara. Gick jätte bra det enda som va är att Isa fjantar på nu när hon inte har varit ute på ett tag, men det stör inte mig speciellt mycket. Va iaf jätte roligt att E ville följa me igår för hon skulle egentligen rida en annan häst men hon skulle gö det idag istället.

Får se om jag ska rida idag eller om jag bara går me na en sväng på vägen, beror lite på hur vädret blir. Just nu ser det inte så trevligt ut så jag väntar till senare för det brukar kunna bli bättre.

Och igår kväll vid halv 12 så åkte jag och Mimmi till hästarna =P Va där i nästan en timme och bara goade me hästarna, gick runt i hagen och sprang runt och busade med Mimmi i hagen ;P Även Isa ville busa med Mimmi när hon började kuta runt dom, då ville Isa hänga på för hon är riktigt busig ;P Men dom fick inte busa för jag är rädd att Isa ska råka trampa på Mimmi. Och hon gillar ju hundar jätte mycket för hon vill alltid gå fram och hälsa men Mimmi är lite rädd så hon brukar gå iväg när hon kommer för nära. Men Isa brukar gå efter iaf och så brukar hon stå och lukta där Mimmi har varit =P



2 bilder från igår kväll (i natt)

Sen är hon ju så himla söt när man ska åka hem, då står hon vid grinden och bara tittar efter mig bra länge innan hon går till dom andra. Hon är ju så söt då så jag vill inte riktigt åka hem =P Riktig go häst är hon =)

Nu ska jag läsa lite bloggar ;P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0