Lörda

Hej!

Usch va seg jag är idag. Men det är inte så konstigt för det är riktigt pissigt väder ute och då blir jag alltid hur seg som helst. Har bara legat framför tven hela dan och så har jag sovit i 1-2 timmar.

Hade ju tänkt rida idag men det är verkligen inte skoj att göra det nu för det regnar lite hela tiden nästan och jag gillar inte när sadeln och dom andra grejerna blir blöta. Hade iaf tänkt gå me na en sväng idag för det är ju bättre än ingenting. Det blir ju annan träning då för det är bra att bara gå med hästen också för man får annan kontakt då och om den blir rädd så har den sin ledare på marken och inte på ryggen och då är dom ju tryggare.

Red en sväng igår men Isa va rätt jobbig då. Hon stannade flera gånger och vägrade gå, hon skulle bara tillbaka till Bitter & Rigge som stod och skrek efter henne. Sen va hon het också men det kan jag iaf träna men att hon bara vägrar gå och vill vända hem hela tiden, det gör mig tokig. Hon har ju inte gjort sådär förut men sen en gång då jag och Linda red ut så stannade dom och sen dess har hon gjort det nån gång, värre nu när det är 2 hästar som skriker efter henne. Men jag hoppade av och gick me na bort till skogen där hon älskar att gå för det är jag som är ledaren och det spelar ingen roll om hon inte vill gå för hon måste även om jag måste hoppa av och gå me na. Hon kommer aldrig få lära sig att hon kan få vända tillbaka bara för att hon vill.

Ska åka till lilla Isa snart, ska försöka få me mig nån också som kan gå me mig =P Men det lär la inte vara nån som vill gå på en långpromenad med mig och Isa nu ;P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0