Inte bra ridväder idag

Tja!

Kom hem vid halv 4 typ. Jag har varit hos Linda och vi red ut en sväng. Men det va ju inte så lyckat direkt för det är töväder + att det va is under snön. Så hästarna fick styltor och halkade nästan hela tiden. Och på hemvägen så blir ju alltid hästarna jätte pigga och vill gå fortare, speciellt Mille och det va inte speciellt bra idag för han halkade till, snubblade och gick ner på knä och hövet va ner i backen. Då sa jag att det här går inte längre och så hoppade jag av. Linda hoppade också av och gick med Bitter. Jag är rädd att hästen ska skada sig när såna där grejer händer, för jag själv blir inte rädd. Utan jag blir rädd att det ska bli nånting med hästen. Och det blir ju inte direkt lättare för dom att balansera upp sig igen med en ryttare på sig. Så då gick vi med dom hela vägen hem, för det va lika bra. Jag bara längtar tills det blir vår då man kan rida hästarna ordentligt.

Har inte gjort så mycket sen jag kom hem. Käkat lite och kört mami till kiosken.

Nu ska jag läsa lite bloggar innan jag ska fortsätta städa mitt rum ;P

Ciao!


Jag vill ha sommar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0