Torsda

God morgon!

Har ni sovit gott? =) Det har jag iaf =P Vakna upp till fint väder och det gör mig alltid på bra humör =D Sitter just nu och käkar lite frukost ;)

Igår när jag åkte till Isa så började det regna en hel del. Tänkte då att, fan ska det börja spö regna nu så att jag inte ska kunna rida?. Men det slutade regna när jag va framme hos Linda, vilket va tur. Det såg lite halv taskigt ut när jag red iväg men sen så vart det strålande sol och blå himmel =P Så jag hade iaf tur med vädret ;P

Red runt i skogen igår. På nån väg som jag hade ridit på tidigare i vinter och massa nya vägar =P Blir ju roligare för både mig och Isa att hitta nya roliga vägar en att bara gå på samma hela tiden. Så det vart både klättring, några lite längre nedförsbackar, gå över massa grenar och grejer så hon lär sig att lyfta bättre på fötterna och så travade vi ju där också =P Hon är väldigt smart när man går på stigar där det är massa grenar och grejer ivägen för hon väljer alltid den lättaste vägen, vissa hästar går ju bara, precis där det är som jobbigast att gå.

Det va en riktigt mysig ridtur och jag hade tänkt gå i skogen idag också =P Men man får se upp när man kommer till stigar där det är massa träd nära för Isa lyckades ju smälla in mitt vänstra knä i ett träd. Fy fan va ont det gjorde och det räcker ju inte att jag redan har problem med knät, utan jag ska få ännu mer ont i det. Hon gick bra på stigen men när vi va precis vid trädet så fick hon för sig att hon inte skulle gå på stigen längre och så pang, där vart mitt knä mos. Sen höll hon sig iaf på stigen.

Nee nu måste jag göra mig i ordning =P

Ha en underbar dag!

Ciao!


En bild på Isa när vi va och klättrade i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0