091108

Hejhej!

Har inte haft så mycket tid till att blogga idag. Först i morse så kom J & J och hämtade mig vid 8 för jag och Jessica hade utsläpp. Kom hem strax innan 9. Käkade lite och tog det lugnt. Pratade med Jessica om att vi skulle träffas i stallet klockan 10 istället för 11, för Janet skulle prova en sadel på Isa. Tyvärr så passade inte den =( Den låg bra bak men fram va den för trång. Riktigt synd för den va jätte fin.

Sen passade jag på att rida när jag ändå va i stallet =P Red först på tuben, hittade en ny stig och en ny väg ut till den vanliga vägen =P Sen red jag bort till en grusgrop eller vad man ska kalla det och så fick hon jobba lite på en volt. Hon har ju massa energi nu när hon har stått i några dagar, så hon fick trava och galoppera på en volt istället för att bara springa rakt fram för det är ju inte lika jobbigt. I början lutade hon sig jätte mycket inåt i höger varv men efter några varv så gick hon bättre =) Galoppen gick mycket bättre än vad jag trodde att den skulle göra. Hon började galoppera nästan på en gång och så höll hon ett lite lägre tempo. Förut har hon haft ett jäkla tempo när det va ett tag sen vi gjorde det men inte den här gången. Förutom att hon va pigg idag så har hon varit väldigt lugn =)

Sen har jag mockat, fixat med maten och såna grejer.

Red en sväng igår också =P Blev en kortare tur då och hon va jätte pigg då också men lugn mot bilar och såna grejer =P Snäll va hon också när jag skulle hämta henne i hagen, inga problem där. Mockade och så igår också. Goade med kaninungarna som är så himla söta =) Dom är riktigt nyfikna och kommer gärna fram och nosar, klättrar lite och så när man sitter inne i deras bur =) Riktigt söta små hårbollar ;)

Har fixat om min syrras blogg också och det tog ju en liten stund. Och nu sitter jag och kollar på EMA igen =P Har kollat på det några gånger ;P Underbara Green Day spelar nu =P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0