091111

Tjena!

Idag åkte jag och Jessica till stallet strax efter 8 för vi hade utsläpp. Hovslagaren skulle komma vid halv 10 men han kom 1 timme sent. 3 timmar tog det för honom att sko Isa, men han är extremt noga och gör ett bra jobb så då kan det la få ta den tid det tar, men det va så satans kallt så det va ju inte så skoj att stå där så länge. Sen kolla vi lite när han verkade Herman (fölet). Han va jätte duktig med honom, Herman va lugn den här gången till skillnad från förra gången då han va tokig.

Sen fyllde vi på vatten, Isas höpåsar, städade där vi har fodret nere i stallet och såna grejer. Halv 3 åkte vi från stallet och jag kan ju säga att man va ju som en isbit då nästan =P Speciellt fötterna. Jag längtar verkligen inte tills det blir 20 minus..

När jag kom hem så käkade jag lite, lyssnade på musik & läste och efter maten så la jag mig och sov en stund på soffan. Va så himla trött för det vart lite strul sent igår kväll så jag kom i säng rätt sent.

Nu på kvällen så har jag och mami gått på en promenad med hundarna =P På tillbaka vägen så öppnar en tjej dörren och ut kommer en stor hund som skällde och greja som en tok. Jag och mami skriker på hunden för den där va ju mycket större än våra och man vet ju aldrig om den är elak. Men det visade ju sig att hon va jätte snäll. Ägaren kom ut efter en liten stund och frågade om det gick bra och så. Men det va lite konstigt för hon släppte ut hunden med koppel på sig och så stängde hon dörren och efter en stund så kom hon ut. Lite skumt med tanke på att hon började skälla så fort dörren öppnades och kutade direkt ut till oss. Våra hundar gjorde ingenting dom bara stod där. Tror dom blev lite chockade för det är ju inte ofta man stöter på hundar som kommer ut sådär.

Nu ska jag läsa lite bloggar =P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0