091121

Tja!

Idag red jag en sväng =P Träffade på en snubbe som också va ute och red som har hästen i det stallet som jag va i för flera år sen =P Vi red en bit tillsammans och vi skulle öka tempot lite, först gick det bra sen bara drog Isa iväg. Jag kortade in höger tygel för då kan hon inte springa på och saktar av istället. Fattar inte varför hon blir sådär ibland, nu va det säkert för att hon har stått nån dag, blåste lite och hon gick med en ny häst. Men iaf, hon får ju inte bara sticka iväg sådär. Det är ju bra iaf att hon stannar fort när man tar in tygeln för det finns säkert hästar som springer på iaf. Han tyckte att jag gjorde det bra. Jag skulle aldrig låta Isa eller nån annan häst fortsätta springa när dom sticker sådär, bara dumheter som dom inte får lära sig.

Sen fick hon skritta hela vägen. Stannade ett antal gånger också för hon va riktigt pigg. Sen så mockade jag, fyllde på mer vatten, gav dom hö och såna grejer.

Har inte gjort så mycket mer idag. Kollat lite på tv, läst, varit inne på FB och så bara =P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0