091123

Heej!

Idag va jag i stallet i 5 timmar. Åkte dit vid 10 för vi skulle rida tillsammans idag men det slutade med att jag fick rida själv =P Aja det spelar ju inte så stor roll för mig så =P

Red först Isa. Janet hittade en brodd i hennes burk som passade till Isas sko. Sist jag red så tappade hon sin och jag fick inte dit nån av dom andra som Jessica fick så det va ju tur att Janet hade en. Fattar inte vad det är för fel på hålet i skon för det är alltid på samma ställe som hon tappar.

Det va lite halt på grusvägen så Isa va lite som bambi på hal is =P Men det gick bra iaf. Blev bättre sen när vi kom ut på vägen och på tuben va det lite bättre underlag, så där fick hon trava lite. Vid skolan typ stod det lastbilar och grejer som gjorde henne lite nervös så hon fjanta runt lite. Blir förbannad på idioter som inte fattar att dom ska sakta ner när man kör förbi en häst, speciellt när man möts på en bro. Vi mötte en bil där som körde typ 70 och som inte saktade ner fast att Isa fjantade lite, utan körde bara på så att Isa blev mer fjantig. Dom verkar ju inte fatta att hästar kan hoppa rakt ut framför dom om dom vill det. Är dom lite nervösa så vet man ju aldrig vad dom kan bli rädda för. Isa lugnade iaf ner sig efter att jag stannade henne några gånger, då blev hon sådär lugn som hon brukar vara =P

Sen tog jag ut Ofelia en sväng =P Första gången hon fick gå själv men det va inga problem, hon är ju så otroligt snäll och lugn =) Vi mötte en lastbil på bron men hon bara kollade lite på den och fortsatte lunka på =P Den där hästen kommer bli helt underbar när hon har blivit utbildad, helt perfekt =) Hon är bara 6 år men hon är så otroligt lugn och bryr sig inte om mycket när man är ute och rider. Det är bra att Inga Märta ska behålla henne, för det är en otroligt bra häst =)

Ja sen mockade jag åt båda hästarna, fixade med Isas mat, tog bort lite mer plast på balen i hagen, fyllde på lite vatten åt hästarna för det va slut och jag ville inte att dom skulle stå helt utan tills S fixade det. Jessica och S har olika vattendagar just för att inte en ska behöva fylla på hela tiden.

Ska rida i morgon och på onsda, på torsda får jag se hur det blir för då ska jag jobba på lekis.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0