Promenad & Ridtur

Hej!

Ja idag gick jag och Jessica på en kortare promenad med hundarna =P Kaan ju säga att det inte är så himla bra att fortfarande ha sommardäcken på nu ;P På vägen går det ju bra att köra på men när jag skulle köra på grusvägen till skidspåret så fick jag sladd en gång men det är ju inga problem att rätta till =P Annars gick det ju bra, fick köra lite sakta bara för man vill ju inte hamna i diket. Mami sa innan jag åkte att det blir ju dyrt med bärgning om jag kör ner i nåt dike, men jag kör då inte ner i några diken ;P Jag håller mig på vägen även om jag får sladd (och bara för det så lär jag la hamna i diket nån dag) =P

Aja, hundarna tyckte iaf att det va jätte skoj som vanligt att få springa runt i skogen =P

Sen när jag lämnade av hundarna hemma så bytte jag om lite snabbt och åkte till stallet för jag och S skulle rida en sväng. Isa va lugn som vanligt, hon va lite pigg på hemvägen och ville gärna trava men hon lugnar ner sig fort när man stannar några gånger =) Får se om jag rider själv i morgon så jag kan ta en lite längre tur så Isa får röra lite mer på sig, för Solen svettas ju extremt mycket fast man bara rider en kort sväng, speciellt nu när S rider med sadel. Har aldrig sett en häst svettas så mycket som hon gör, och då har jag ju ändå träffat och ridit många hästar. Men vi får se hur det blir, beror lite på vädret.

Nu på kvällen så följde jag med Jessica till stallet för hon hade insläpp =P Idag va hästarna jätte duktiga och kunde gå in i sina boxar på en gång =P Va bara lilla Pyret som kom in efter Guyen och hon står i boxen innanför så hon vågade inte riktigt gå förbi, men det gick ju ändå jätte bra =) Snart lär dom sig nog i vilken ordning dom ska gå in i. Skönt att bli klar fort för förut har det ju tagit lite längre tid =P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0