Kaninungar & Hemvärnet

Kom precis hem från stallet. Jag va först dit idag så Isa fick vara ute själv en stund men det lider hon ju inte av. Jag vill att hon ska vara ute så mycket som möjligt så det är bara att kliva upp tidigt varje dag =P Jätte bra för mig att jag har Isa nu och att hon står inne över natten för då måste jag åka dit tidigt på morgonen för att släppa ut na =P Bra sätt för mig att ta mig upp tidigt för jag brukar ju vara rätt seg på morgonen =P


När jag skulle hämta en skottkärra för att jag skulle mocka så såg jag 2 små kaninungar i uteburen och dom kuta ner i ett hål fort som fan. Jag gick dit och la dit lite gräs och sen väntade jag. Efter en liten stund så kom dom upp och dom va ju så otroligt söta =) Så jag berättade det för dom andra där och vi satte in mamman där för hon har suttit i en bur i stallet i 2 dagar för det va ju inte nån som visste att hon hade ungar. Fast det finns ju tydligen ett hål i buren så hon stack ju ut lika fort som hon kom in. Sen när jag och S gick dit så såg jag en till unge och den va så himla fin! Ska ta kort på dom så fort J eller nån annan har fångat in dom. Lite dumt är det ju att mamman kan kuta ut och in i buren för hon fick med sig en unge ut och det är ju inte så skoj om hon skulle få ut alla ungar, för det blir ju så mycket svårare att fånga dom.


Sen när jag va på väg hem så fick jag stanna bara en bit från oss för hemvärnet kom hit med massa bilar som dom parkerade vid våra grannar, och då tog inte jag mig förbi utan fick vänta tills dom va klar. Dom ska vara här hela dan idag och i morgon. Det stod i tidningen att dom ska hålla på från 8-22.30. Fattar inte varför dom ska hålla på så länge och det är inte så skoj när dom är här för dom skjuter ju som fan och så springer dom ju runt i skogen nedanför oss och runt här. Dom är alltid vid oss, tydligen jätte skoj här. Förra gången dom va här så parkerade dom massa bilar vid vårat hus och en bra bit upp och så stod det flera snubbar utanför huset, det kändes skumt kan jag säga =P Ska fan ta kort på dom så ni får se ;P

Nu ska jag käka lite =P

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0