Gravid!

God morgon!

Har inte sovit så bra inatt heller så jag är rätt trött idag :/ Tur att jag har världens bästa jobb just nu :)

Ja som rubriken säger så är jag gravid :D Är i vecka 17 (16+6) så imorgon går jag över till en ny vecka. Just nu är BF 13 December. Ska på ultraljud om 2 veckor så då får vi se om dom säger nåt annat :P Vill att dom här 2 veckorna ska gå fort! Orkar inte vänta längre för att få se den lilla plutten :)

Slutade med p-pillrena i november och i mars blev jag gravid :) Kände av det väldigt fort, fick ömma bröst (inte skönt!) och så fort jag blev hungrig så kändes det typ som om att magen höll på att dö och mådde illa tills jag hade ätit. Annars va det bra.

Efter nån vecka så började jag må väldigt illa på jobbet, hela dagarna. Spydde aldrig men det kändes som om att jag skulle göra det så fort jag böjde mig ner. Då va det inte roligt att man va tvungen att bädda en jäkla massa sängar och en otrolig värme på det för det är sjukt varmt på Herrgården. Kämpade på som satan dom dagarna det inte fanns nån annan att ta in, sen fick mami hoppa in för mig nån dag då jag mådde så fruktansvärt illa. Man ska väl inte plåga sig själv för mycket.

Har varit väldigt stressad på jobbet just för att det inte alltid har funnits nån som jag kan ringa in när jag behöver hjälp, vilket har gjort att jag inte har mått så bra. Mami är guld värd som har ställt upp och jobbat med mig fast det har varit lite struligt på jobbet! Som tur är har det börjat fixa sig nu vilket är skönt :)

Testade mig den 8 april, dan efter att jag skulle ha fått mensen fast att jag redan visste att jag måste vara gravid. Men man blir ju extra glad när man får det bekräftat :) Tror det va i vecka 8 som vi skickade en bild till mami på testet, men hon fick inte säga nåt till dom andra för jag ville inte att det skulle komma ut då och det är ju lätt för barn att råka säga det till nån. I en hel månad fick hon hålla tyst, snacka om att vi plågade henne :P Men hon hade redan misstänkt att det va så för hon märkte ju på jobbet att jag va mycket hungrigare än vanligt ;P

Sen runt vecka 12-13 nån gång berättade vi det för dom andra i familjen och några kompisar. Och nu lär ju fler och fler ha fått höra det så jag kan ju lika gärna börja skriva om det här vecka för vecka :) Måste även börja ta magbilder :P Blev en lång text utan bilder vilket är tråkigt men ni får stå ut med det så länge :P

Skriver mer om det här sen för nu måste jag göra mig i ordning.

Ha en underbar dag! :) Ciao!

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Men Gud, man får Gratulera så mycket, vad roligt.. :) hoppas att allt är bra med er.. :)

2011-07-11 @ 12:12:05
Postat av: Michelle

Tack Viktoria! =) Allt är bara bra med oss =) Hur är det med dig då? =)

2011-07-14 @ 19:08:57
URL: http://michellex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0