Faddergalan - världens flickor

Kollade på faddergalan förut. Det är verkligen hemskt hur vissa länder behandlar flickor och även pojkar. Fruktansvärt. Könsstympning, bortgifta, sexslavar, soldater, misshandlade, förlorar sina föräldrar och ibland själva dödade. Fattar inte hur en del av världen tänker. Och den där snubben då som tycker att tjejer ska bli könsstympade. Hur jäkla korkad får man vara? Visst han har växt upp med det men iaf. Man kanske ska ta och skära bort en bit av han och så får man se hur roligt han tycker att det är. Fattar inte ens varför man kom på det där, för finns nånting där från början så ska det vara där och inte skäras bort. Det är verkligen hemskt att se hur människor i andra länder har det. Och det måste vara ännu värre att se det i verkligheten.


När jag har ett jobb, fast jobb då så ska jag börja ge pengar till olika organisationer som hjälper människor i andra länder och här i sverige. Och även till djurhem för djuren glömmer vi oftast bort men dom är lika viktiga. Nån gång i framtiden ska jag starta ett djurhem för massa olika djur. Det har varit enn dröm i många år och nån gång ska det bli så också =) Djur blir oftast bortglömda och man ger oftast en massa pengar till andra organisationer som hjälper människor. Men djuren behöver ju lika mycket hjälp om inte mer eftersom dom inte kan göra nånting själva. Så att starta ett djurhem står först på min drömlista.

Nu ska jag sova =P Sleep tight!


Kommentarer
Postat av: helly

ja mamma och börje har ju "adopterat" ett barn från sri lanka, dom ger flickan 200 kr per månad.

så får dom bilder och uppgifter om henne,

så får dom adress så dom kan brevväxla och sånt.

asbra tycker jag =)

2008-12-14 @ 08:30:57
URL: http://helly.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0