18:22

Tja!

Idag kom Reine Carlsson till oss och hade ett föredrag om diskoteksbranden i Göteborg. Va väldigt intressant å lyssna på han. Allt han berätta om den kvällen, de som han och dom andra brandmännen va me om, och även ambulanspersonalen. Men även de han berätta om saker som har hänt efteråt. 
 
" Ett vanligt uppdrag - kanske några få personer att hjälpa ut. Stegen mot väggen, upp genom fönstret och in. Jag landade i ett hav av människor. I en katastrof. Och det var nu ".

Lite av de han hade skrivit i en lapp som vi fick ta om vi ville. Och de va de han berätta om.

De måste va väldigt svårt å va brandman å ambulans personal vid en sån händelse. Men även vid andra tillfällen.
Själv så skulle jag tycka att de va skit jobbigt att man inte kunde hjälpa alla, att massor av ungdomar dog där inne innan man hann dit. Å att se så många barn döda. Måste va fruktansvärt. Det är väldigt starkt av dom att orka me allt som dom går igenom efter en sån här sak. Tycker de e bra gjort av den tjejen som han rädda att komma å tacka han för de, och även dom andra. De borde fler gö, för de e dom verkligen värda. För dom utsätter ju sig själva för fara. Tycker dom e riktigt modiga som vågar, för de kan ju hända nånting så att dom själva dör.

Jag kan inte fatta va dom där 4 killarna som tände eld, egentligen tänkte på. Bara för att dom inte fick va me så måste dom ju fatta att alla inte kommer kunna ta sig ut, me tanke på hur många dom va i den där lokalen. För den va ju inte speciellt stor. Tycker de e hemskt va folk kan hitta på bara för att hämnas eller jävlas typ.

Va en jätte bra föreläsning =)

Va å prata me Kicki idag oxå, om allt som hänt typ. Hon tycker som mig hon oxå. Och att det här inte är okej. Å de verkar som om de e en till som börjar bli lite bitchig mot den andra tjejen i min klass som oxå har problem me dom som jag har. Jag har en känsla av att de här inte kommer fungera speciellt bra. Känns som om de inte kommer bli så bra stämning i klassen.. Får la se hur de går på månda..Börjar dom då, då kan dom dra nån stans. Å då tänker jag inte gå kvar.
Synd isf. för jag vill verkligen dansa, å Anna vill inte att jag slutar. Men jag tror ändå att jag aldrig kommer trivas riktigt bra igen, för jag kommer inte tåla vissa personer å speciellt en. De kommer inte kännas helt bra, även om de skulle blí bättre i klassen.

image117

//Michelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0