Arbetsförmedlingen

Va ju upp till arbetsförmedlingen förut me Helene. Fick sitta där på det där mötet i mer än 30 minuter. Väldigt roligt.. Lite irriterande är det ju att först så måste man vara inskriven där i 3 månader innan man får skriva in sig i Jobbgaranti för ungdomar, och sen när man har gjort det ja då måste man vänta 3 månader till innan man kan ta praktik och så. Så jäkla irriterande! Varför ska vi ha cp regler här i sverige för. Roligt om man söker jobb och så hittar man nåt ställe där dom först vill att man ska praktisera ett tag, ja då går inte det. Då måste man ju försöka få dom att ha än på provanställning, istället för praktik. Och då finns det ju risk att dom tar nån annan istället.

Va ju till pizzerian här innan jag drog upp till ånge. Och han ville ju att jag skulle ha praktik först om det skulle bli så att jag skulle få jobbet då. Och då kanske jag går miste om det här jobbet bara för det. Skulle bli lite förbannad då.

Skulle va så skönt om man kunde hitta ett jobb så man slipper arbetsförmedlingen och att leta jobb hela tiden. Fattar inte vart man ska hitta nåt. Kommer bli helt knäpp om jag inte hittar ett jobb snart, för jag orkar inte bara gå hemma hela tiden.

Nee nu ska jag försöka hitta på nånting att gö.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: helly

hahaha ja herregud vad stolt du måste vara ;P

2008-08-12 @ 17:41:07
URL: http://hellyhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0