Blöt dag igår

Hejsan!

Nu börjar jag bli riktigt less på det här pissiga vädret! Varför kan det inte bara få va sol & riktigt varmt för en gångs skull? Tror han där uppe har pms hela tiden och bara vill göra livet surt för oss här nere me det här skit vädret. Speciellt igår.

Jag, mami, Cassandra & Mimmi gick på en lite kortare promenad och när vi kommer ner vid gamla kiosken så börjar det regna. Vi tänkte att det säkert går över snart så vi gick och ställde oss under tak där. Visst, efter en stund så börjar det spöregna och även åska. Trodde vi skulle bli fast där hela kvällen. Sen efter ett tag så regna det bara lite så vi passa på att dra hem lite fort. Cassandra hade tur som hade cykeln och kunde dra hem fort. Och när jag, mami & Mimmi är vid hyreshusen en liten bit ifrån oss så börjar det verkligen vräka ner, och då menar jag verkligen vräka ner! Vi vart totalt dyngsura även fast det va så nära hem. Vi sprang, och jag såg knappt nånting fast jag hade solglasögonen på mig, och byxorna vart så tunga så man va tvungen att hålla upp dom fast jag hade knytit dom, kändes som om dom vägde typ 100 kg. Och det kändes som om man inte kom nånstans fast vi sprang. Sen när vi kom hem, så bara rann det vatten av oss. Va bara pyttelite av min jacka och linne som va torrt, resten va helt blött. Va inte speciellt mysigt. Måste ha sett väldigt roligt ut när vi 3 kom hem och såg ut som dränkta råttor =P Då hade man verkligen kunnat gå ut och tvätta håret ;P Aldrig att jag går ut på en promenad nå mer om det ser ut att bli regn =P

Idag har jag inte gjort sådär jätte mycket. Legat och lyssnat på en ny ljudbok =P Isprinsessan av Camilla Läckberg. Gillade Sjöjungfrun av henne så jag tog en till bok me henne =P Har kollat lite på tv, tränat också. Ska ta och dammsuga rummet snart också. Och hoppas på att det kanske finns nånting bra att se på tven =P


Nee nu ska jag gå ner och käka lite muffins och dammsuga rummet =P

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0