Torsda

Hejsan!

Vakna i morse och va jätte besviken. Jag drömde att det regnade så jag trodde att det gjorde det, men när jag vakna så såg jag att det va lika underbart väder som igår =P Då vart jag gla igen hehe =P

Sitter här och funderar på vart man skulle kunna hitta ett jobb. Får försöka leta upp lite företag och sånt här och ringa runt lite och se om man kan hitta nåt. Men det känns rätt meningslöst här, dom ställena man har ringt runt till har inte haft nånting. Men jag får la göra några försök till. Känns som om man kommer få flytta till sundsvall för att ha en chans att hitta nåt jobb. Men det hade varit skönt att bo hemma ett tag och jobba här så man kan spara ihop lite pengar, för allting blir ju genast mycket dyrare när man ska ha lägenhet och allt. Och praktik genom arbetsförmedlingen sen har jag inte ens lust att ta. Där får man ju jobba för värsta slavlönen, vilket jag inte är speciellt pigg på. Det är väl typ 47 spänn om dan man får elle nåt sånt. Och hur galet är inte de?! Nee fan heller. Det enda som är bra me praktiken är ju att man får lära sig och kanske få ett jobb på det stället. Men då beror det ju helt på va man tar för ställe också, för man vill ju inte direkt va på ett ställe där man får slita arslet av sig för den där skit summan. Jag hoppas verkligen att jag ska lyckas hitta ett jobb här.

Nee nu ska jag fixa lite frukost och sen gå ut.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0