Da Vinci koden

Jag ska snart kolla på Da Vinci koden som börjar kl 21.00 på 3:an =P Har inte sett den än så det är la kanske på tiden. Har ju läst boken så jag måste se filmen också =P

Den berömde symbolforskaren, professor Robert Langdon är på besök i Paris och kallas till Louvren. En intendent har mördats i museet och lämnat efter sig ett mystiskt spår av symboler och ledtrådar. Langdon, som får hjälp av poliskryptologen Sophie Neveu, riskerar livet under det att han avslöjar en rad häpnadsväckande detaljer dolda i konstverken. Alla spår leder till ett hemligt sällskap som tagit på sig rollen att skydda den urgamla hemlighet som legat fördold i 2000 år. Paret ger sig ut på en spännande jakt efter ledtrådar genom Paris, London och Skottland. De försöker desperat lösa koden och avslöja den hemlighet som kommer att skaka om mänsklighetens grundvalar.

I rollerna: Tom Hanks, Audrey Tautou, Ian McKellen, Jean Reno, Paul Bettany.


Kommentarer
Postat av: helly

haha ja ;P

nejdå, han spelar just nu, men bara för jag sa åt han, för jag vill se sex and the city ifred ;)

2008-11-23 @ 21:50:11
URL: http://helly.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0