Åkande hit och dit

Ja idag har jag tillbringat min dag i min bil typ =P Först i morse så vart jag väckt av papi som undrade om jag kunde köra han till fränsta för han skulle till läkaren. Ja då va det bara att hoppa upp och göra sig i ordning lite fort. Körde iväg han, handlade lite och hämtade han sen. Mami ringde medans jag va på väg ner till affären och frågade om vi kunde hämta Kim i ånge sen när han hade slutat så han slapp vänta på bussen i 2 timmar. Så det va bara att lämna av papi, hämta upp mami och dra på dagis för att hämta Isak och sen åka upp till ånge. Efter det skulle mami till affären och även posta några brev, sen hem igen. Jag hann slänga i mig 2 mackor, hade inte käkat nån frukost, innan jag skulle till fränsta igen för att träffa rektorn för dagis. Va så typiskt att jag inte kunde träffa na på morron då jag va dit för då kunde hon inte. Men iaf så träffade jag henne och pratade me na en stund. Sen åkte jag ner till ena dagiset, (dom andra va ute i skogen me ungarna) för att presentera mig och lämna mitt nummer. Va 3 avdelningar där. Alla  verkade iaf vara jätte trevliga, så jag hoppas att jag kan få jobba där nånting =) Rektorn sa ju att det alltid behövs vikarier så jag hoppas att jag kan få jobba nånting. En fördel är ju att jag har både körkort och egen bil så det är ju lätt för mig att jobba när som helst =P
Och sen när jag kom hem så va jag hemma typ en kvart innan jag va tvungen att åka och hämta Danne.

Barn kan vara så roliga dom =P När jag va på väg till rektorn så va det några ungar som va ute och lekte. Och så hör jag en unge säga: Titta på den där tjejen, titta på hennes hår. En annan unge: Åh, vilket långt hår hon har. Haha jag bara skratta när jag hörde dom =P Ungar säger ju precis allting högt, va det en är ;P Lät så himla roligt när dom sa det.

Men nu ska jag bara sitta här och läsa massa bloggar och ta det lugnt ett tag. Ska vara barnvakt ett tag och sen ska jag träna när mami har kommit hem igen.

Har haft Tjorven här idag också. Hon är extremt jobbig nu, för hon ska hoppa på en hela tiden vilket jag hatar. Springer runt, ska vara upp i en precis hela tiden. Stressar upp Mimmi så hon börjar ju skälla för minsta lilla ljud och det gör hon inte annars. Och så lyssnar hon ju inte ens på oss nu direkt. Har inte varit sådär jätte roligt att ha henne här hela helgen
direkt. Man blir stressad och även irriterad själv när man har en hund som aldrig kan ta det lugnt och sen ska vara på en hela tiden. Det är så lugnt och skönt här nu, för Mimmi märks ju knapp när hon är själv.

Nee nu ska jag läsa massa bloggar =P

Ciao!



Kommentarer
Postat av: helly

jag kommer hem på torsdag.

se oth då? :D

2008-10-13 @ 15:47:26
URL: http://helly.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0