Vilken da

Har precis kommit hem från sjukhuset själv, mami & Isak är kvar. Vi kom dit halv 11 och typ vid 7 så får vi veta att Isak måste stanna över natten. Har tillbringat hela dan på sjukhuset, vilket inte är speciellt kul. Hatar sjukhus. När vi kom dit så fick vi sitta och vänta bra länge innan vi fick träffa läkaren. När vi fick träffa han så kände han ju lite på Isaks knä och så och så skicka han iväg oss på röntgen. Fick sitta och vänta där as länge och sen när det va klart så fick vi sitta och vänta as länge på att en läkare skulle komma. Sen kom det en ny läkare som kollade på Isak och innan så berätta han så prata han me mami om röntgenbilden och lite andra grejer. Finns tydligen nånting som heter höftsnuva, blir massa vätska i höften. När han kollade på Isak så sa han att det kunde va det för han hade ont i höften. Så vi vart skickade bort till röntgen igen för att ta en bild på höften. Sen va det ett evigt väntande igen. Sen när läkaren väl kom så sa han att det såg bra ut på bilden men att det vore bra att göra ett ultraljud för att kolla om det fanns vätska. Så vi fick vänta ännu mer, och sen när dom hade gjort det så sa mami att han hade en hel del vätska där. Sen fick vi vänta ett tag till. Och sen då vid 7 så kom dom och sa att han hade en hel del vätska i höften och att han måste sova över, för om han får feber så måste han få antibiotika direkt. Så mami & Isak fick stanna där. Följde me dom upp på rummet, mami köpte lite mat där och så. Jag kan ju säga att jag va as hungrig för jag hade bara käkat 2 äpplen på 1 dygn. Sen vid 8 drog jag hem till dom andra här hemma.

Kändes ju lite förjävligt att vi fick sitta där i 8,5 timme och vänta på att få veta va det va. Och jag kan ju säga att Isak inte har varit på så himla bra humör. Han skrek, grina, han skulle hem hela tiden. Han lyckades somna och sova i lite mer än en timme. Men sen skrek han. Han va tyst en liten stund när han fick glass och lite fika av dom som jobba där och när mami läste en stund för han, men sen har han varit as förbannad. Man förstår han ju, han är ju bara 3,5 år och det är ju skit jobbigt att vara still och vänta i så många timmar. Och jag och mami va as trötta. Jag hade god lust där ett tag och bara skrika och slå på nånting, för det är så jäkla jobbigt att bara sitta och vänta me en unge som skriker som en galning. Fattar inte att man ska behöva sitta där så jäkla länge me en liten unge. Och när dom säger att läkaren kommer snart eller vi ska försöka skynda på det här, ja då kan man räkna me att det tar Minst 1 timme, oftast mer. Nee jag hoppas att man inte direkt behöver vara me om det igen för då dör jag.

Min text är nog rätt rörig men jag orkar inte sitta och läsa igenom den nu, så ni får läsa den som den är =P

Fick även hem One Tree Hill boxen idag =P Snacka om att jag vart gla att se den imorse ;P Ska försöka kolla på det imorron =P Ska hämta mami & Isak imorron, för jag hoppas att det inte blir nånting så dom måste stanna där längre. Måste även gå upp tidigt imorron och väcka alla här hemma som ska till skolan. Jag kommer va helt död imorron. Och så har jag ju Mimmi också.

Nee nu ska jag ta och käka lite mer och dricka vatten =P

Go natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0