Onsda

God morgon!

Usch va trött jag är idag och jag blir nästan tröttare när jag kollar ut genom fönstret och ser att det bara är piss väder idag. Det vart en lång dag igår och den kommer bli lika lång idag. Jag fick jobba igår på fritids, jag stängde så jag slutade halv 6. Så jag va alltså på förskolan och fritids från halv 9 - halv 6. Det är många timmar när man jobbar med barn och jag va rätt trött efteråt. Och sen fick jag kuta runt och leta efter mami innan jag hitta na för hon skulle hämta mig. Sen hem lite fort och käka nånting och byta om till ridkläder för att sen åka till Isa. Och sen kom jag hem strax efter halv 9. Jag va väldigt trött då så jag hann äta lite, kolla lite på tv kanske 20 minuter innan jag somna på soffan. Och den här dan kommer bli lika lång för jag slutar 6 idag igen. Men det är ju skönt att få jobba men det blir ju lite långa dagar.

Jag skrittade ut på Isa en sväng igår =P Hon skötte sig väldigt bra =) I början så är hon lite vinglig, hon vet inte riktigt vart hon ska gå och så men efter ett tag så går hon mycket bättre =P Sånt där får man la träna lite på sen men just nu vill jag bara att hon ska kolla runt lite och ta det lugnt. Allt är ju nytt för henne.

Sen vart hon jätte rädd för traktorn med släp som Martin körde ner där vi binder upp hästarna och så. Hon är la inte så van vid såna saker men det kommer hon bli för vi ska träna massa såna saker, för dom har ju både traktorer, lastbilar, dom kapar massa ved och grejer så hon kommer bli van =P


Isak va lite rolig förut. Han hade en godispåse med lite godis i uppe i ett skåp i köket. Så frågar han mig om han kan få godiset. Jag: Nej det får du inte för du har inte ätit frukost än. Isak: Du är dum. Kan jag få godiset? Jag: Nej, du har inte ätit frukost. Då tar han fram en stol och försöker nå skåpet. Jag: Ja du kan ju försöka få ner det själv. Då tittar han på mig, går ut i hallen och kommer tillbaka med ett sånt där långt skohorn, tittar på mig och säger: Jag vet hur man gör. Sen ställer han sig på stolen och öppnar skåpet med skohornet och sen petar han ner godispåsen =P Han är inte dum den där ungen och ändå är han bara 4 år ;P

Sen när jag satt och käka så hade jag ett glas på bordet och så frågar han om det är mitt. Jag: Ja de är det. Isak kollar lite på mig och sen säger han: Nu är det mitt. Och så häller han upp saft. Sen dricker han lite, häller upp mer och så säger han att han inte vill ha mer. Jag: Jo nu får du dricka upp. Isak: Nee jag vill inte. Jag: Jo det är ju ditt glas. Isak: Nee det är ditt. Han är en liten skitunge ;P

Nee nu måste jag göra mig i ordning. Skönt iaf att jag måste ta bilen idag hehe ;P

Ha en bra dag!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0