Sova

Ska snart sova, måste bara tvätta facet och borsta tänderna först.

Jag och mami va till stan förut. Jag köpte 2 par strumpbyxor och 2 böcker, vilka får ni veta i morgon för jag har inte tid att lägga över bilderna på datan nu. Sen handla vi massa mat också.

Vi kom hem vid halv 8 och då bytte jag om till ridkläder och åkte direkt till Isa. När jag skulle gå in i hagen och hämta na så ville hon bara leka me mig. Hon gillar att bli jagad lite och såna där grejer =P Men idag va det ju inte så skoj att hon bara skulle busa eftersom klockan bara tickade på. Men jag fick tag i na tillslut efter att jag lura na lite ;P

Red bort en sväng till grusgropen och travade och galopperade en liten stund. Idag va hon mycket lugnare än igår. Hon både gick lugnt hela tiden till och me på hem vägen och då brukar ju hon gasa en del, och även när jag travade me na och så. Och hon lyssnade mycket bättre idag så det va nog bra att jag gjorde mycket övergångar från skritt till trav en hel del och från skritt till att stanna och stå still en stund. För jag märkte igår att efter ett tag så behövde jag knappt ta i tyglarna så stannade hon. Hon är ju väldigt lätt lärd och det är jätte roligt för det blir så mycket lättare då.

Idag jobbade jag en stund på volten. Travade och försökte få na att böja halsen för hon vill gärna springa helt rak och på volten är inte det speciellt kul för hela hon lutar liksom in mot mitten. Så idag fick hon böja på halsen, och då gick det mycket bättre att rida på volten, vart skönare för både henne och mig och hon sänkte även huvudet. Hon brukar alltid gå med huvudet högt så det va ju roligt att hon själv sänkte huvudet och gick så ett tag också. Roligt när det går framåt =)




Nee nu måste jag göra mig klar och hoppa i säng sen =P

Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0