091214

Tjena!

I morse så red jag, Jessica, Janet & Åsa en sväng =P Blev en kortare, lugn runda idag. Ska börja träna upp Goodys kondition nu för den är väldigt dålig, inte så konstigt direkt men. Måste ta det lugnt nu i början, inte anstränga henne för mycket. Måste bygga upp hennes muskler också. Kommer nog bli bra till slut =)

I torsdags va hovslagaren här och skodde G. Hon hade inte så jätte fina fötter direkt och där ifrån jag lånar henne, dom har inte fixat hennes fötter sen hon flyttade dit i september. Hennes högra framhov såg inte så fin ut och vänster bak hade hon en hovböld och på höger bak hade hon en gammal hovböld =/ Man blir ju lite förbannad när man får veta sånt här och att hästen har gått med det där borta. Plus att hon hade gått ner i vikt men nu börjar hon lägga på sig igen. Jag är verkligen glad att jag tog henne på foder, tycker så synd om henne. Hon är ju så himla snäll och det märks att hon trivs i stallet och att hon börjar gå upp i vikt igen, så himla härligt att se =) Jag hoppas att Janet kan köpa henne eller att jag kan göra det sen för hon ska då inte tillbaka till det där stället.

Har varit en sväng i ånge idag och sen till fränsta. Åkte till E för att kolla när han kunde fixa min bil. Han lyssnade lite på hur fläkten lät och så idag och han skulle beställa hem en ny fläkt, får se när den kommer. Jag hoppas att han fixar det den här gången så att det blir bra gjort, litar bara på honom.

Ja sen har jag fått köra lite bil som vanligt.. Varit inne på FB, kollat på tv och så =P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0