Sönda

Hej!

Gud va trött jag va igår efter att vi hade ridit. Vi va ute i 3,5 timme och båda hästarna va så jobbiga så jag och Linda va helt slut när vi kom hem. Vi red på en ny väg som inte Bitter hade gått på, så han va jätte stressad för det. Och han stressa upp Mille så han ville ju typ trava hela tiden och så fjanta han sig när det kom bilar. Och sådär brukar inte dom vara så det va as jobbigt att rida. Vi måste börja rida oftare på nya vägar fast kortare sträckor, så att Bitter vänjer sig. För sådär jobbiga ska dom inte bli bara för att man rider på en ny väg. Fast Mille har gått där förut. När vi va på dom vanliga vägarna igen som dom är vana vid så va dom som vanligt typ. Jag har nog aldrig ridit nån häst som blir sådär jobbig när man kommer till ett ny väg. Va iaf skönt att dom vart lugna sen på hemvägen.

Vi ska rida idag också men då får det bli nån vanlig runda eller nåt där hästarna är lugna för jag orkar nog inte en till jobbig ridtur idag.

Sen på kvällen så åkte jag hem till Helene på middag som hon hade för att hon ska flytta på lörda. Va as god mat och efterrätt, riktigt mumsigt! ;) Kollade på film gjorde vi också och pratade en hel del =P Va jag, Helene & Johanna. En riktigt trevlig kväll va det!

Men nu måste jag göra mig i ordning så jag kommer iväg till Linda i tid =P

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Erica

vilken johanna?

2009-02-22 @ 11:15:29
URL: http://chiqoulette2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0