Månda

Tjena!

Usch va trött jag är nu känner jag. Ska försöka komma i säng tidigare idag än igår (natt). Hamnade framför tven, det va nåt spökprogram och jag tycker sånt där är så roligt att kolla på så jag kunde inte slita mig från tven ;P

Va inte så farligt trött i morse, vilket jag brukar vara annars men det kan ju vara för att jag har sovit as mycket i helgen =P Lämnade in mamis bil hos E. Så jag fick mig en promenad både i morse och sen när jag slutade för då hämtade jag bilen också. Är ju en bit att gå så lite motion fick man ju ;P

Har ridit idag också. Vi red ut alla 3 nu vilket va väldigt roligt och jag tror Rigge tycker det är roligt att få komma ut lite =P Vi klättrade med dom idag. Hittade kotringen som Isa tappade förra gången vi va där. Nu behöver hon ju inte dom längre direkt för jag har ju köpt bra skydd till na som hon får ha när vi klättrar. Hon va lite lugnare idag än igår för då va hon en riktig bomb. Hon va sådär jätte jobbig som hon va i början och bara ville sticka iväg hela tiden. Hon gasade ju till och me när vi travade runt bland träden, stockar och stenar mitt i skogen. Vart så trött på det där så då red jag upp till grusgropen så fick hon trava och galoppera där en stund och sen på ängen bredvid hagen när vi kom hem. Försökte ju trava rätt länge me na i skogen men tillslut så tröttna jag eftersom hon va så jobbig. Gjorde en hel del övergångar på vägen hem också men hon va rätt jobbig ändå. Hon vart iaf lite lugnare på slutet.

I morgon så ska jag träna en del på ängen, låta na springa av sig lite och sen göra massa övergångar, rida ut en sväng och fortsätta då. Hon har ju inte varit såhär jobbig sen i början så jag vet inte riktigt vad som har tagit åt na nu, men hästar kommer ju in i jobbiga perioder dom också. Får bara hoppas att hon lugnar ner sig snart igen.

Ciao!


Bitter & Isa


Rigge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0