Hemma igen

Hejsan!

Kom hem efter 3 nån gång. Har varit hos Linda =P Först red vi en stund på banan och sen red vi ut en sväng =P Jag vart lite irriterad på Mille när han skulle sparka bakut flera gånger, speciellt om han inte fick trava om LInda & Bitter gjorde det. Och så har han aldrig gjort förut så jag vart lite trött på han när han gjorde sådär flera gånger. Så då fick han gå runt på en liten volt tills han tröttnade och stannade och stod stilla. Efter några gånger så vart han lugn, är la inte så skoj att få gå runt på en liten volt hela tiden. Sen har han varit en tönt och hoppat runt för struntsaker. Han börjar väl kanske få lite vårkänslor eftersom han inte har hållit på såhär förut.

Annars har han skött sig bra =P Han har blivit bättre på att inte gå så nära mig när jag leder han från hagen tex. Och kommer han för nära så behöver jag oftast bara vända huvudet emot han så saktar han ner och håller sig på bättre avstånd. Jag gillar inte när hästar går för nära bakom mig för blir dom rädd för nånting så är man ju platt sen =P Och speciellt inte en häst som är dominant av sig för dom måste man sätta på plats och dom ska inte gå nära.

Hmm, jag funderar på om jag ska ta och gå ut en sväng till innan solen förvinner och alla bra program börjar ;P Det ska jag nog gö ;)

Ciao!



En bild som jag tog i bilen när jag va på väg hem =P Så skönt att snön börjar smälta bort =D Men det är fortfarande väldigt mycket kvar för det är ju bara på vägen som det har börjar försvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0