Piss väder

Hej!

Gud vilket härligt väder vi har idag! Eller inte.. Det har snöat typ hela dan *gråter floder*. Jag som trodde att nu måste det väl ändå vara dags för den här snön att försvinna så att det kunde bli vår nån gång. Men som vanligt så kommer det bara mer snö =( Jag hatar snö!

Och så blir jag så less på dom där som ska sköta skottning och såna där grejer vid dagis. Dom har inte passat på att skrapa vägen där medans det va + grader och så. Nee utan nu så va det ju blankis under all snö och hade jag vetat det så hade jag inte kört ner där. Jag kom nästan inte upp, kom upp halva backen sen tog det stopp. Fick backa ner igen men sen efter en liten bit så kunde jag inte ens backa för att det bara va is och det tog bara stopp. Jag va nära på att få ett utbrott och tänkte gå in och gapa lite på dagis, men då kom Isaks ena kompis pappa och hjälpte mig. Han fick putta på min bil så att jag kunde backa. Normalt? Nej inte direkt. Men så satans halt va det och det va ju knappt att han kunde putta ens eftersom det va så halt. Sen så kom jag upp som tur va. Va ju tur att han kom precis då. Men det är så jäkla dåligt att dom inte kan sköta vägen och det vid dagis för det är ju faktiskt viktigt. Roligt om nån halkar där och bryter ben och armar. Idioter.

Annars har la den här dan varit bra =P Fick ju säga åt några av barnen på förskolan för dom kastade upp massa saker och en vante på ena taket där när dom fick vara ute längre själva på lunchrasten, vilket dom tydligen inte kan vara längre. Va en mamma till ett barn som går på förskolan som kom in och sa att några ungar kastade saker där ute och dom lyssnade inte på henne. Så jag fick gå ut och säga till dom och även plocka ner sakerna. Sen åkte ungarna in.

Ja sen så va några av barnen inne i tv rummet och jag vet inte varför men dom ska ju alltid klättra ner bakom soffan. Och idag ställde sig en av killarna på ett vattenrör där så det paja så det började ju spruta vatten. En av tjejerna hade frågat han om han stod och pinkade och då hade han kännt att han vart blöt om fötterna. Så vaktmästarna fick ju komma och så. Barnen vart helt galna och gapade att det skulle bli fullt med vatten överallt så att dom skulle få simma och en av killarna va rädd för det för han kunde inte simma. Och jag fick säga åt dom att det inte sprutade så mycket vatten så att det kunde bli fullt med vatten där inne. Sen fick vi gå ut för ungarna vart ju helt stojiga.

Nu ska jag läsa lite bloggar ;P


En bild som jag tog förra veckan när det va riktigt härligt väder ;P

Kommentarer
Postat av: helly

kom till göteborg,

det är vårväder här ;P

2009-03-23 @ 23:38:51
URL: http://helly.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0