091003

God morgon!

Vaknade för en liten stund sen av att jag trodde att Isak och hundarna skulle komma genom taket ner i min säng. Det vart ett jäkla liv där uppe. Isak vet hur han ska riva hela huset med hundarna =P

Red en kort sväng igår. Isa va väldigt busig igår, tror den damen har mycket överskottsenergi =P Började med att hon började kuta runt som en galning, bena slängde hon åt alla håll, hon vände runt som en galning och höll på. Solen hängde på en stund sen orkade hon inte mer så hon stod bara och kollade på Isa =P Så fort jag kom nära Isa så drog hon iväg så i 1,5 timme fick hon springa runt i hagen för jag drev på na. Jag märkte att hon inte tyckte det va så skoj efter ett tag, men hon gav sig ju aldrig fast att hon vände sig emot mig så drog hon iväg när jag försökte gå fram till henne. Solen fick hon helst inte gå nära heller och då vart det ju ännu tråkigare. Efter 1,5 timme gick jag ut ur hagen en liten stund och sen när jag kom tillbaka så fick jag ta na =P Jag tror inte hon kommer göra så där mot mig i första taget nu. Det är ju jätte skoj att se när hon busar, men det får hon göra när man inte ska ta na för det är jobbigt när det blir så där.

Hon har inte gjort sådär mot mig sen vi släppte dom i sommarhagen. Då fick hon också springa och efter det gjorde hon inte om det. Så jag blev lite förvånad när hon gjorde så där igår för så har hon inte gjort på flera månader. Men men, överskottsenergi har hon =P Hon va iaf väldigt lugn sen när vi red ut på en kort tur =P Travade en kort bit och sen skrittade vi bara, va ute i en halvtimme så det blev en väldigt kort tur =P  Hon hade ju redan gjort sitt i hagen så. Den där damen blir ju inte svettig heller i första taget. Fast att hon kuta runt så länge i hagen med regntäcket på så svettades hon ingenting. Solen blir ju svettig på en gång, men Isa ser man ingenting på. Fast det är ju bra =P


Locka med mat skulle jag inte göra i första taget. Visst det är lättare men hästen lär sig att den får mat ifall om den springer iväg. Och vem vill ha det så? Då tycker jag att det är bättre att dom får springa tills dom inte tycker att det är roligt längre och låter sig fångas. För dom brukar ju inte vilja göra om det för det är ju inte så skoj efter ett tag.

Men gud vad jag babblar =P Ska hålla tyst nu ;P Ska fixa frukost nu och sätta mig och läsa sen ;)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0