090908

Heej!

Orkade inte skriva nånting igår när jag kom hem och idag har jag inte ens tänkt på bloggen en gång. Blir så ibland.


Red ju med S & Å igår. Isa skötte sig bra förutom en gång när hon försökte sticka iväg. Vi red på en lite kortare raksträcka som är väldigt öppen. Jag red sist när vi skulle galoppera, Isa tog galoppen hur lätt som helst igen =P Men det jag inte gillar är att hon vill tävla med dom andra och så drog hon om Sol, men jag kortade upp vänstra tygeln så att hon va tvungen att börja på halsen och sakta av för hon gillar ju inte att springa så. Så där vart hon när jag och L red dom första gångerna. Fast då va hon värre. Hon kommer ju lugna ner sig om ett tag. Idag ska jag iaf rida själv, ta en längre runda och träna lite, tempoväxlingar och såna där saker. Dom andra hästarna har inte så bra kondition så det blir ju kortare rundor med dom och Isa som har bättre kondition kan ju behöva komma ut och jobba lite mer nån gång i veckan. Måste komma igång ordentligt med ridningen nu.

Idag så klev jag upp klockan 6. Vaknade som tur va av mig själv för jag hade glömt att ställa klockan =P Åkte till Isa strax innan 7, gav na mat och släppte ut na. Sen så har jag varit me mami idag för hon skulle jobba på FA, och eftersom 1:an skulle vara där så ville jag följa me =P Så roligt att träffa dom barnen som man har jobbat me i flera månader =) Speciellt tjejerna och en kille va glad att jag va där =P Till och med E frågade om S va glad över att jag va där och han va ju jätte glad =P Sen va det ju några tjejer från 2:an som va glad att jag va där, speciellt 2 =P Sen A är ju så söt =) Först är han lite blyg men sen så ville han vara med mig hela tiden =P Dom är så goa ungarna =) Va så himla skoj att vara där idag och jag måste fixa praktik där igen så jag får träffa alla gulliga ungar varje dag igen =P

Nu ska jag fortsätta titta på Christina Aguilera =P Lägger upp det jag tittar på här i bloggen ikväll =P Kan ju vara skoj för er som gillar Xtina =)

Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0