Nervösa Isa

Jag kan ju inte påstå att ridturen va tråkig idag iaf =P Isa har varit riktigt nervös och hoppat till för minsta lilla. Det blåser en del och hon blir nästan alltid nervös då. Men idag har hon varit extra jobbig. Hon har hoppat till för allt som kan vara skrämmande eller så har hon velat kuta iväg. Hon blev rädd för allt från ett löv som kom flygandes över vägen, löv som prasslar, stenar, brevlådor, grenar som knäcktes och allt möjligt. Hon va till och med fjantig när det kom bilar och började hoppa runt och försökte springa iväg. Och hon som inte brukar bry sig.

Och för att göra allting lite roligare så skulle ju självklart ett träd blåsa omkull idag så Isa höll på att dö. Fick hoppa av och leda henne en bit för hon vägrade gå. Och med min vanliga tur så skulle jag självklart hoppa av just där det fanns ett stort hål så jag halka till och landade på rumpan. Klumpig, jag? Aldrig ;P

Lite tröttsamt när hon blir så där för det finns ju ingenting att vara rädd för. Men hon hittar ju läskiga saker överallt som hon inte skulle ha brytt sig om i vanliga fall. Men ja som sagt, det va ju ingen tråkig ridtur =P

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0