Snöar

Hej!

Kom hem vid 3 från stallet. Åkte dit vid 11 så det blev några timmar där =P

Först så kollade jag Monas täcke och om Guyen frös. Sen släppte jag in Solveig i hagen för hon kom med en höbal och så pratade jag en stund med henne. Efter det så tog jag in Goody & Isa, borstade av dom och sen kom Jessica efter halv 12 nån gång.

Red runt hussborg idag, Goody har aldrig gått där så hon tyckte nog att det va skoj =P Dom fick trava lite mer idag också, vilket jag märker att Goody tycker är skoj även fast hon gärna vill hålla ett väldigt lugnt tempo =P Inte så vanligt att en travare vill springa så sakta som hon gör direkt =P Men hon ökar ju så fort man säger åt henne så det är ju inga problem så. Hon va väldigt lugn idag också. Hon behöver verkligen komma ut flera gånger i veckan för hon är en helt annan häst nu när hon har blivit riden 3 dar i rad. Hon är så mycket lugnare när man rider, i boxen, igår när jag tog in dom och så. Väldigt skönt för i vanliga fall när hon har stått ett tag så är hon så otroligt stressad av sig, vilket är väldigt jobbigt både för henne och en själv. Jag tror hon kommer bli väldigt bra sen =)

Snöat hela dan har det gjort också. Va inte så skönt alla gånger när vi skulle trava när man fick allt i ansiktet och man fick titta ner på hästen istället för på vägen.

Vi va in till Inga-Märta en sväng också och pratade lite med henne =) Jag va självklart tvungen att goa med hennes ursöta katt Sune som va ett litet bustroll idag =) Skulle vilja sno me han hem men jag tror inte Knarpus skulle bli så gla då ;P

Sen har man bara mockat, fixat med maten, fyllt på vatten i hagen och så. Måste snart hoppa in i duschen och sen äta innan jag ska till T.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: helen

men michelle, vad hände med veckans kändis? ;P

2010-02-09 @ 00:05:17
URL: http://helly.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0