28 Juni

God morgon!

Klev upp vid 7 idag, kunde inte sova längre. Känner mig inte så trött och det är ju skönt =P Ska snart åka till stallet och rida en sväng. Det är hur fint väder som helst idag =D

I torsdags så va ju en kotknäckare och kollade på Goody. Hon hade låsningar i nacken och ryggen, och så va hon stel i haserna, speciellt i höger has. Jag har märkt att det är nånting med bakbenen för alltid när man rider så snubblar hon till med bakbenen, hon blir lite som bambi på hal is. Och så går hon inte så bra nedför backar, vilket han såg när vi gick ner till stallet. Han använde lite laser på henne också.

Så nu ska jag börja använda liniment 1-2 gånger i veckan på haserna, fram- och bak knäna. Och efter att jag har ridit så ska jag ha kyl gel på haserna. Och ska man träna hårt så skulle jag lägga på liniment 1-2 dagar innan. Han tyckte att alla i stallet skulle börja använda liniment på sina hästar på dom ställena som jag har skrivit just för att hjälpa till att underhålla dom delarna.

Hon ska få en till behandling om 3-4 veckor. Det känns skönt att veta hennes problem och kunna göra nånting åt det. Ska köpa liniment och kyl gel idag när vi åker till stan så jag kan börja med det nån gång.


Nu ska jag byta om och dra till stallet. Ha en underbar dag!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0