18 Maj

God morgon!

Usch va äckligt trött jag är idag. Är hur seg som helst i kroppen. Jobbade 11 timmar igår och man hinner ju bara sitta i max en halvtimme och då får man inte sitta hela tiden utan man får ju alltid hoppa upp flera gånger för att det kommer kunder och grejer. Så det är ju inte konstigt att man är trött. Ska jobba 11 timmar idag också och jag vill inte veta hur trött jag kommer vara imorgon. Men jag är glad att jag har ett jobb så tröttheten och värken i knät och ryggen får man väl leva med =P

Lite tråkigt är det ju att Goody får stå 2 dar i rad nu, kanske 3 beror lite på om jag orkar rida i morgon efter jobbet eller inte. Har ju börjat klättrat med henne och träna på banan. Så himla bra att vi får använda paddocken i hussborg så man verkligen kan träna =) Paddocken i stallet är för liten när jag ska träna galoppen så det är ju jätte bra att vi har den på hussborg =) När sommaren är slut så hoppas jag att vi har fått till galoppen så att Goody kan galoppera i ett lugnare tempo och även ute för just nu gör hon det bara på banan. Kommer bli mycket klättring och grejer i sommar så hon får lite muskler. Ska bli skoj att se henne utvecklas för bara på dom här månaderna som hon har varit hos oss har hon blivit en helt annan häst =) Hon är ju så söt när man ropar på henne och så springer hon i full fart fram till mig =) Det tar tid innan hon litar på folk så det är helt underbart att hon kommer fram till en sådär när man ropar =)


Nu måste jag göra mig i ordning och försöka hitta lite energi så man orkar jobba hela dan.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0